Slide 4

Previous Next

En eldre kvinne mirakuløst helbredet

Opprettet fredag 02. februar 2018 00:00 Publisert Treff: 152

Overordnet kategori: Nyhetsbrev fra Tore og Måkkham - Kategori: Nyhetsbrev 2018

Vi er godt inne i et nytt år, og håper du har hatt en godt start på det nye året! 
Vi har opplevde mange ting de siste to månedene, og vi vil ikke dele alt her, men dette er noen høydepunkter: 
Under julen opplevde vi at flere ønsket å bli kjent med Gud og tok imot den største gaven! 
Etter nyttår ble en eldre dame mirakuløst helbredet. Vi har også hatt, og har, litt besøk. 
Vi ønsker å dele noen visjoner vi har med deg. 
Jeg vil også si litt kort om at vi nylig hadde to års bryllupsdag.

- Les dette nyhetsbrevet i original format her! (se også under)

- Les nyhetsbrevet på PDF (hvis du ønsker å printe det ut)

Nytt fra Tore og Måkkham blant shanfolket
Last ned PDF fil for å printe ut

View this email in your browser

Nytt fra Nord-Thailand - Februar 2018

En eldre shan kvinne mirakuløst helbredet!
Hvis du skulle ønske å printe ut dette nyhetsbrevet, last ned en PDF fil her!

Vi er godt inne i et nytt år, og håper du har hatt en godt start på det nye året!
Vi har opplevde mange ting de siste to månedene, og vi vil ikke dele alt her, men dette er noen høydepunkter:

• Under julen opplevde vi at flere ønsket å bli kjent med Gud og tok imot den største gaven!
  • Etter nyttår ble en eldre dame mirakuløst helbredet. Vi har også hatt, og har, litt besøk.
  • Vi ønsker å dele noen visjoner vi har med deg.
  • Jeg vil også si litt kort om at vi nylig hadde to års bryllupsdag.

En eldre kvinne helbredet

Litt før jul fikk vår medarbeider Tip en telefon fra en datteren til en eldre dame som for noen år siden ble kristen. Denne eldre kvinnen på rundt 68 år hadde delvis forlatt troen sin, men når hun nå ble syk, sa hun til sin datter at hun bare ønsket å komme i kontakt med oss, og bli bedt for. Hun ønsket ikke en heksedoktor eller buddhistiske amuletter, som er ganske vanlig i denne kulturen når du er syk.

Da vi besøket henne hadde hun allerede ligget en uke på sykehuset. Hun hadde bare blitt dårligere, og det kom blod ut av nese og til og med øynene. Hun var veldig glad for at vi kom, men kunne ikke snakke mye. Hun gråt litt da vi la hendene på henne og ba. Datteren, som ikke er kristen, gråt også. Da vi hadde bedt spurte datteren om hva som skjedde da vi ba. Vår medarbeider Tip sa: Da vi ba så virket Guds kraft, og hun vil etterhvert bli bedre og helt frisk igjen.

Jeg tenkte litt i mitt stille sinn at jeg håper virkelig ikke at vi bare gir noen falske forhåpninger her, for Gud måtte virkelig gjøre et mirakel med denne kvinnen, jeg vet ikke om jeg hadde like stor tro som Tip. Når det kommer blod fra nese, munn og øyne er det mye som tyder på at de er på sitt siste, og de fleste trodde det.

Den neste uken dro Tip og hans kone til sykehuset hver dag og ba for henne, og det virket ikke helt som det gikk mye fremover.

På nyttårsaften og første nyttårsdag dro de ikke til sykehuset, men da de kom der den 2. januar hadde noe skjedd. De fikk beskjed om at hun hadde blitt skrevet ut fra sykehuset og sendt hjem.

Det viste seg at hun plutselig hadde blitt mye bedre, og da vi besøkte henne noen dager senere var det ganske tydelig at noe hadde skjedd, hun snakket normalt med oss igjen, og hadde matlyst selv om hun fortsatt var litt svak. Datteren, som bor i en annen by, var også der da vi besøkte henne, og hun var veldig interessert i å høre mer om Gud.

Nå, en måned etter, er hun helt frisk og er seg selv igjen. Vi drar og besøker henne og har en liten husgruppe hos henne hver torsdag.
(Bildet helt først i denne mailen er fra sist torsdag da vi besøkte denne kvinnen)

Flere tok imot den største gaven!

Under julen hadde vi tre juleselskap, den største var den 23. desember. Jeg har vært med på mange juleselskap med shanfolket i de fjorten årene jeg har vært blant dem, men jeg tror denne var den beste jeg har vært med på.

På formiddagen hadde vi leker for barna, det var rundt 50 av dem. På kvelden samlet vi også voksne, og det var hvert fall over hundre der.

Vi hadde god hjelp fra to ektepar som kom fra Chiang Mai og et ektepar fra en by som heter Mea Ai.

Vi hadde et variert program, med lovsang, shan dans, vitnesbyrd, utdeling av gaver og forklaring av julens budskap.

Det var en god atmosfære, de fremmøtte fulgt godt med på programmet, og spesielt når vi delte om julens budskap.

Da vi spurte om noen ønsket å bli bedt for å motta den største gaven, kom flere frem, og vi ba for over 10 personer.

Jeg har laget en liten video på 8 minutter av dette, så ta gjerne en titt på den.

De som kom på denne festen var i stor grad venner av oss og deres venner igjen. Mange av dem er de vi når ut til hver uke.

Den første lørdagen etter nyttår, samlet vi åtte voksne på ett av stedene, der det vanligvis bare kommer 2-3.

Video fra våre juleselskaper

Ser etter tomt og en bil til arbeidet

Alle de tre stedene jeg har nevnt over: Der den gamle damen bor som ble helbredet, de voksne som kom på møte vi hadde og den nye appelsingården, ligger i nærheten av hverandre, pluss at vi også når ut til en appelsingård til, i nærheten, og vi underviser rundt 15-20 barn her. Dette gjør at vi har begynt å tenke på og finne et sted som vi kunne samle dem alle på. Spesielt barna vi underviser på søndager og lørdager.

Vi har også sett ett større behovet for dette når vi har team, fester og andre samlinger.

Vi ønsker også å ha en månedlig samling av kristne, og det er derfor bra å ha det på ett sted.

Vi har et ønsker om å finne en tomt med et lite hus og jorde på. Vi vil gjerne finne dette i denne landsbyen som ligger et godt stykke opp mot fjellene her i Nord-Thailand. Landsbyen heter Mea Sun Noy.

Vi har sett på et sted vi ønsker som hadde passet perfekt for oss, vi håper på at vi kan leie det og til en gunstig pris.

Be gjerne med oss for dette.

Vi ber også om en bil til (nå bruker vi kun vår families private bil). Vi ber om at vår medarbeider Tip og hans kone kan få kjøpt en, eller at vår tjeneste kan få tak i en.

Støtte til arbeidet

Vi begynner å ha behov for mer støtte til selve arbeidet vi driver, spesielt hvis vi nå får leid en tomt. Skulle du være interessert i dette, ta gjerne kontakt med meg!

(Hvis du ønsker å støtte arbeidet konkret, ikke bruk mitt personlige kontonummer som du finner i denne mailen, men ta kontakt så vil jeg gi deg den informasjonen du trenger)

To års bryllupsdag

Den 16. januar var det to år siden vi giftet oss. Jeg skrev ned noen tanker, og la den ut på Facebook denne dagen.
Jeg forventet egentlig ikke så mye respons på den, men responsen var overveldende og positiv. Jeg skal ikke gjenta mye her, men du kan lese den på min Facebook side (hvis du er min venn der).
Se denne linken: https://www.facebook.com/tore.johanness/posts/10155747972345395

Vi har møtt en del motstand på grunn av vårt valg, blant annet fordi min kone har vært gift før (noe som er mer tydelig med to barn som ikke ligner på meg). Det gikk både en del negative rykter rundt min kone som ikke var sanne, at jeg tok et veldig galt valg og en del mente vi begikk en stor synd når vi giftet oss. Senest på bryllupsdagen vår i år var det en pastor som gav oss et skriftsted på Facebook, under vårt bryllupsbildet, som sa at den som gifter seg med en som er fraskilt begår hor.

Mange ser ikke bakgrunnen til min kone og de kjenner henne heller ikke godt og hennes situasjon, derfor er det trist at noen kristne ønsker å kaster den første sten (om vi hadde levd under moseloven hadde vi ikke begått synd, for det var hor inne i bildet, ved hennes tidligere mann. Han var også en tyv og satt inne da Måkkham var gravid med Sarah. Hun fødte Sarah alene, uten noen mann, nære venner eller familie rundt henne).

Jeg vet at det var Gud ledet oss sammen, det har jeg og vi aldri vært i tvil om! Siden vi ble sammen for over to og et halvt år siden har jeg heller aldri angret ett sekund på valget jeg har tatt! Gud har gitt meg en vis, gudfryktig kvinne og en god gave, og ikke bare én gave, men tre!

Besøk fra Norge og Sveits

Vi hadde et besøk fra Sveits i januar. Vedkommende er fra en liten misjonsorganisasjon kalt Mission Pluss som vi er partnere med. Han var her i fem dager, men han fikk influensa så vi fikk ikke så mye tid sammen som planlagt.

Vi har også besøk av min mor og far, og det har vært hyggelig og veldig stas for våre to døtre.

Stå med oss økonomisk?

Hvis du skulle ønske å være partner med oss personlig, til å nå ut til shanfolket og de med et knust og vanskelig liv, kan du bruke en av tre måter:
  • Gjennom den tradisjonelle måten, ved mitt kontonummer Tore Johannessen
    - 9710 27 46787
  • Eller Vipps (du kan også bruke vennebetaling som i Skandiabanken)
    til tlf. nr 900 90 354
  • Eller gjennom PayPal (her må jeg betale en liten avgift, så de to andre måtene er litt bedre)
  • Du kan selvfølgelig også gi oss en engangs-gave.

Bli en giver/støttepartner
Gi en gave ved PayPal
BØNNEEMNER

• Be for de som hørte og tok i mot Jesus under julefeiringen våre!
  • Be for en tomt vi kan leie og bruke i tjenesten vår. Vi har et sted vi ser på akkurat nå som vil passe perfekt for oss. Be om at det skal være mulig å leie det og for en god pris.
  • Be at vi kan få kjøpt en bil, enten til tjenesten eller for vår medarbeider Tip.
  • Be for alle barna og ungdommene som vi når ut til i løpet av uken.
  • Be for husmenighetene våre og oppstart av nye.
  • Be for beskyttelse for oss som familie. Sarah brakk armen i januar og var også syk ganske nylig.
  • Vi som familie har også en drøm og ett ønske om å få kjøpt et hus. I forbindelse med dette har vi tre utfordringer: Visum (trenger en mer fast løsning for min kone), kjøpe hus i hvilket navn og ikke minst penger (rundt 750 000kr).
  • Be gjerne for flere faste støttepartnere til oss som familie.

Litt om tjenesten

Hvis du skulle ønske å vite litt mer om tjeneste vi står i nå har jeg satt opp en enkel webside med en litt informasjon. Jeg har også laget en kort video.

Webadressen er http://shan.btww.net/en/nb og se også videoen under.

Litt informasjon om arbeidet Good News For The Shan (Norsk utgave)
Vær med å gi håp (3:30)
Vær med oss på å gi håp til de som har mistet håp og har opplevd et knust liv.

Gud velsigne deg!
Hilsen Tore, Måkkham, Anna og Sarah

Bli en giver/støttepartner

Del på Facebook
Tweet
Videresend til en venn
+1

Se også www.bibelundervisning.com

Mitt telefonnummer i Thailand er +66 855 46 3200
Mitt Norske tlf. nr. (Du kan bruke Vipps på dette nummeret) 900 90 354

Mitt kontonr:9710 27 46787

E-post liste:
*|HTML:LIST_ADDRESS_HTML|* *|END:IF|*

Få oppdateringer om ny undervisning

Din e-post

* må fylles ut

Visjonen bak denne siden

Helbredelse og gjenoppretting av mennesket og menneskers liv er en oppdagelse av to viktige sannheter: Hvem Gud er, og hvem du i sannhet er!
1. Oppdage at Gud er kjærlighet.
2. Oppdage hva det vil si at du er skapt i Guds bilde og din verdi.
Se: Kjernen i det jeg underviser, Visjonen og Hvem er Bibelundervisning?