Slide 4

Previous Next

Bønnesvar og team oppmuntret mange shan

Opprettet torsdag 19. oktober 2017 00:00 Publisert Treff: 144

Overordnet kategori: Nyhetsbrev fra Tore og Måkkham - Kategori: Nyhetsbrev 2017

Her kommer nytt fra oss i Nord-Thailand. 
Vi er i slutten av monsun sesongen nå, men det kan virke som om all regent kom i begynnelsen av oktober. Det øste ned i flere dager, og det var mange overforsømmelser flere steder her i Thailand.
Dette nyhetsbrevet vil handle om ett stort bønnesvar vi fikk i forbindelse med min kones visum, og om ett besøk av et Canadisk DTS team i ni dager som var med på å nå ut til mange shan, og var til en stor oppmuntring for mange.

Nytt fra Nord-Thailand - Oktober 2017

Bønnesvar og team oppmuntret mange shan 
Hvis du skulle ønske å printe ut dette nyhetsbrevet, last ned en PDF fil her! 

Nådde ut til og oppmuntret rundt hundre shan

I ti dager hadde vi et besøk av et DTS team fra Canada nå i oktober.
Vi satte veldig stor pris på besøket, og de hjalp og inspirerte oss veldig mye i arbeidet vårt.
De var både med på husmenigheter, med på å få kontakt med en del shan i en gummi plantasje og de var med på ungdoms og barnearbeidet som vi har.

En dag på rismarken ba vi sammen med rundt 15 personer. De ba om at Jesus måtte flytte inn deres hjerter. En del var unge ungdommer, men det var også noen voksne der. En kvinne, som vi har snakket mye med, og er veldig åpen for de gode nyhetene, ba også sammen med dem. Jeg tror hun tok imot Jesus der og da. Hun er også en vi besøker en del, og når jeg kommer ut på denne rismarken spør denne kvinnen alltid etter min kone. Jeg vet at min kones vitnesbyrd, om hva Gud har gjort i hennes liv, har gjort stort inntrykk på henne, og de har fått god kontakt.

Etter ett ungdomsmøte vi hadde for rundt 30 ungdommer, skrev en jente som var der, på Facebook, at det var lenge siden hun hadde opplevd å ha det så gøy, og hun var veldig oppmuntret.
DTS teamet hadde en kreativ måte å formidle evangeliet på denne kvelden, blant annet gjennom et drama.

Vi hadde også planlagt en liten samling for de vi når ut til ukentlig. Vi tenkte først at det bare ville komme rundt 15-20 personer, men når dagen kom, samlet vi rundt 60 voksne og barn (ikke inkludert oss og teamet). Vi lånte en liten burmesisk menighet som vi har en del kontakt med, for anledningen. Pastor paret var glade for å leie ut lokalet, de var også tilstede på møte og sa de aldri hadde hatt så mange i menigheten der før.

DTS teamet nådde ut til rundt 100 shan, inkludert barn og voksne, under de ti dagene de var her.

Se gjerne bildene fra tiden de var her på vår nyhetsoppdatering side på Facebook. (Meld det gjerne på gruppen også) https://www.facebook.com/groups/toreogmawkkham/

I siste liten og et stort bønnesvar

I september var vi en tur til Laos for å fornye min kones visum. Vi ønsket å bytte min kones engelskskole til byen Fang her vi bor. Før måtte hun pendle 3 timer hver vei til Chiang Mai, og det fungerte dårlig med to barn på skole.

For å få bytte skole og fornye visumet trengte vi å forberede en del papirer, og det var mer jobb og ett større trossteg enn det jeg først trodde. Skolen her er ny og de hadde aldri gitt visum til studenter før, og de og vi visste ikke helt om vi ville få det til. 

Det viktigste papiret vi trengte var fra Ministry of Education (Utdanningsdepartementet), og det kom i siste liten

Her er litt av det jeg skrev på Facebook da jeg satt på bussen til Laos: 

——

Vet ikke om jeg noen gang blir helt vant med at ting skjer i siste liten her. 

Når det kommer til visum til min kone og barn har det nærmeste vært en rutine hver tredje måned nå.

Denne gangen må vi ut av landet (Thailand) for å fornye det, og visumet går ut i morgen. 

Vi måtte ha et brev fra Ministry of Education i dag i Chiang Mai før vi kunne ta nattbussen som tar oss til Laos. 

Vi sto tidlig opp i dag morges, dro tre timer med bil ned og skulle møte en person i Chiang Mai. Klokken 10 får vi beskjed om at personen som skulle møte og hjelpe oss, hadde vært i en bilulykke, og kunne ikke treffe oss. Men vi klarte å finne stedet vi skulle hente papiret (takker Gud for Google Maps, Chang Mai er ingen småby), og han klarte å ringe til kontoret som skulle gi oss det. 

Vi ankom rundt klokken elleve og etter en halv time fikk vi beskjed om å komme etter lunsj. 

Etter lunsj hørte vi ingen ting, men rundt halv tre fikk jeg en telefon, og vedkommende sa han ville ringe kontoret igjen. Noen få minutter før klokken tre var det en kvinne som møtte oss, og vi fikk til slutt papiret vi trengte. Da var det en og en halv time til kontoret stengte. Så det var i siste liten. 

Da jeg våknet en morgen ett par dager før, fikk jeg en tanke om at vi ville få papirene klokken tre på tirsdag ettermiddag. Jeg var egentlig ikke så glad for denne tanken, for jeg visste dette var i siste liten. I ettertid er jeg veldig sikker på at det var Gud som talte dette til meg, for tanken jeg fikk stemte på klokkeslettet. Det han ønsket var bare oppmuntre oss med å si: Ikke vær bekymret for papiret, dere vil få det i tide! 

Jeg lærer stadig å sett mer lit til Gud, selvom jeg har praktisert det å høre fra Gud i over tyve år nå, men det er også ett nytt kapittel for meg å ha en familie. 

——

Nå har min kone begynt å studere engelsk igjen, seks timer i uken, her i byen som vi bor i, og det er et stort bønnesvar for oss. Nå tar det oss tre minutter en vei å dra til skolen isteden for tre timer. 

Hvis noen skulle ønske å hjelpe oss konkret med med min kones engelskundervisning koster det oss ca
1 000 kr i måneden. Hvis du har lyst til å støtte henne med dette for ett år, ta gjerne kontakt hvis du skulle ønske det, og du kan bruke Vipps (900 90 354) eller kontonummeret som du finner lenger ned. 

Vi trenger litt over 1 000 kr i måneden for skolegang for våre to barn også. 

Tenk og be gjerne over om du skulle ønske å støtte oss i dette for ett år, eller lenger!

Forberedelser til julefeiringer.

Vi har så smått begynt å tenke litt på jul og julefester vi skal ha.
Vi planlegger en stor julefest den 23. desember for de som vi ukentlig når ut til og andre som ønsker å komme. Potensielt kan vi samle rundt hundre personer, og kanskje mer.
Vi planlegger også outreacher til en gummi plantasje og kanskje også i Chiang Mai.

Vi begynner å få mer behov for midler til tjenesten vår (Good News For the Shan) også, spesielt når vi arrangerer fester og outreacher.
Vi har også i tankene å skaffe noe økonomiske støtte til lokale evangelister/pastorer/fulltidsarbeidende i fremtiden.  

Vi har vært så velsignet at vi fikk en gave fra Ungdom i Oppdrag Norge i oktober, som allerede har hjulpet oss, og som vil hjelpe oss mye i forbindelse med jul. Ønsker også benytte anledningen til å takke dem så mye!

Hvis du skulle føle for å gi noe konkret til tjenesten (også i forbindelse med jul), ta gjerne kontakt med meg!
(Hvis du skulle ønsker å gi konkret til tjenesten, ikke bruk mitt private kontonummer under (det har med skatt å gjøre), men ta kontakt og jeg vil gi deg de opplysningene du trenger)

Stå med oss økonomisk?

Hvis du skulle ønske å være partner med oss personlig, til å nå ut til shanfolket og de med et knust og vanskelig liv, kan du bruke en av tre måter:
  • Gjennom den tradisjonelle måten, ved mitt kontonummer Tore Johannessen
    - 9710 27 46787
  • Eller Vipps (du kan også bruke vennebetaling som i Skandiabanken)
    til tlf. nr 900 90 354
  • Eller gjennom PayPal (her må jeg betale en liten avgift, så de to andre måtene er litt bedre)
  • Du kan selvfølgelig også gi oss en engangs-gave.

Bli en giver/støttepartner
Gi en gave ved PayPal
Vær med å gi håp (3:30)
Vær med oss på å gi håp til de som har mistet håp og har opplevd et knust liv.
BØNNEEMNER
  • Be for alle de som fikk høre de gode nyhetene når DTS teamet fra Canada var her!
  • Be for alle forberedelser til julefeiringer. Det er ofte mye jobb, og det er første gang vi gjør det som det teamet vi er nå.
  • Be for en husmenighet vi besøker og oppmuntrer i Chiang Mai. Vi håper kanskje å få gjort noe samen under julen også. 
  • Be for beskyttelse for vårt team. Be spesielt om beskyttelse fra sykdom og ulykker.
    Vår datter Anna fikk lungebetennelse for tre uker siden, men hun er frisk nå.  
  • Be for barna og de ungdommene/unge voksne som vi treffer ukentlig, at vi skal ha visdom til å fortelle dem om deres verdi, og at de skal bli godt kjent med Gud. Og at vi skal være effektive til å nå ut til flere!
  • Be for den økonomiske situasjonen for oss som familie (jeg ønsker også å få spart opp noe mer i pensjon), at vi skal få flere faste givere!
  • Vi har også behov for noen som kan hjelpe oss her ute (volunteer) med engelskundervisning, pluss barn og ungdomsarbeid, alt fra en uke til tre måneder. Be gjerne for dette også. 
Gode nyheter for knuste hjerter - Visjonen og informasjon

Gode nyheter for knuste hjerter - Visjonen og informasjon

Visjonen bak bibelundervisning.com - Gode nyheter for knuste hjerter
Vi tror at de grunnleggende tingene for de fleste problemer i livet kommer fra et knust hjerte, fordømmelse, skam, skyld og en mangel på kunnskap om vår sanne identitet. Disse tingene henger nøye sammen.

Husk: Jeg har også ukentlige dirketsendinger på Facebook hver søndag mellom 15-16:00
https://www.facebook.com/tore.johanness

Gud velsigne deg! 
Hilsen Tore, Måkkham, Anna og Sarah

Bli en giver/støttepartner

Del på Facebook
Tweet
Videresend til en venn
+1

Se også www.bibelundervisning.com

Mitt telefonnummer i Thailand er +66 855 46 3200
Mitt Norske tlf. nr. (Du kan bruke Vipps på dette nummeret) 900 90 354

Mitt kontonr: 9710 27 46787

Copyright © 2017 Tore Johannessen, All rights reserved.
Du mottar denne e-posten fordi du har meldt deg på min nyhetsbrevliste

E-post liste:
Tore Johannessen
359/29 M.17
T.Wiang A.Fang
Chiang Mai, Chiang Mai  50110
Thailand

Add us to your address book

Ønsker du å forandre på noe?
Du kan oppdatere dine opplysninger eller meld deg av denne listen

Email Marketing Powered by MailChimp

Få oppdateringer om ny undervisning

Din e-post

* må fylles ut

Visjonen bak denne siden

Helbredelse og gjenoppretting av mennesket og menneskers liv er en oppdagelse av to viktige sannheter: Hvem Gud er, og hvem du i sannhet er!
1. Oppdage at Gud er kjærlighet.
2. Oppdage hva det vil si at du er skapt i Guds bilde og din verdi.
Se: Kjernen i det jeg underviser, Visjonen og Hvem er Bibelundervisning?