Slide 4

Previous Next

Nytt år og ny begynnelse

Opprettet mandag 30. januar 2017 00:00 Publisert Treff: 306

Overordnet kategori: Nyhetsbrev fra Tore og Måkkham - Kategori: Nyhetsbrev 2017

Nytt fra Tore og Måkkham.
Januar/feburar 2017

(dette nyhetsbrevet skulle vært sent ut i midten av januar, men det har blitt forsinket)
Det er vinterstid i Norge og det er det her i Nord-Thailand også. Det kan være ganske hvitt om morgenen her, men det er ikke sne i luften, bare tåke, men den føles kald på morgenen likevel.
Dette nyhetsbrevet vil handle litt om disse tingene:
- Vi er nå inne i et nytt år, og i forhold til misjonstjeneste, er vi (vår familie) også inne i en ny begynnelse.
- Vi vil dele litt av en visjon vi har med deg.
- Vi feiret ett års bryllupsdag denne måneden, og tiden har gått veldig fort.
- Under nyttårshelgen fikk jeg også et spesielt gjensyn med datteren av en god venn av meg som døde for 10 år siden.

Du kan lese dette nyhetsbrevet ved å trykke på denne linken eller linken i bildet under.
Dette er et pdf dokument.
Eller kan du også lese teksten lenger ned på denne siden.

Les nyhetsbrevet

Slutter i Shan Outreach Center
Før jeg ønsker å dele vår visjon og veien videre med dere, vil jeg bare kommunisere at jeg ikke lenger jobber under Shan Outreach Center sitt arbeid.
Da jeg kom tilbake fra mitt hvileår fra arbeidet, og jeg giftet meg, fant min kone og meg ikke helt vår plass i arbeidet, og vi følte kanskje tiden var inne for å gå våre separate veier. Vi tror på denne måten vi kan bli ennå mer effektive til å nå ut til shanfolket. Så i november 2016 bestemte vi oss for å slutte.

Jeg vil takke lederne for SOC, Mario og Mariann Lao, for godt samarbeid i over de 12 årene som vi har jobbet sammen! Vi har sett mange gode resultater og mange shan har fått høre om Jesus, liv har blitt forvandlet og mange shan har fått en bedre fremtid.
Det er både litt vemodig å slutte i SOC, men vi er også spente på hva Gud har for oss fremover.

Selv om jeg slutter i SOC er jeg fremdeles sendt ut fra misjonsorganisasjonen Ungdom i Oppdrag. 
Jeg vil fortsatt også ha et forhold til YWAM Thailand.
Mitt kirkesamfunn: Den Frie Evangeliske Forsamling, er fremdeles kirkesamfunnet som jeg er en del av, og som også på forskjellige måter støtter oss.

Vår visjon
Siden jeg var i tenårene har jeg bært på en visjon, og det har vært å være med på å gjenopprette de som har opplevd knuste hjerter og liv. Når jeg har tjenestegjort på nettet, eller for shanfolket, har dette alltid ligget der, men jeg har kanskje ikke hatt ett spesifikk fokus på det.
Da jeg giftet meg for et år siden, og vi planlagte vår tjeneste sammen, fant jeg ut at min kone bar på mye av den samme visjonen.
Derfor har vi satt overskriften på vår visjon: Gjenopprette de knuste hjerter.
Dette vil bli fokuset på vår tjeneste fremover, både på vårt arbeid blant shanfolket, men også på nettet (mine websider www.bibelundervisning.com)

Ny oppstart
I de siste to månedene har vi ikke vært inaktive, men vi har bedt, forberedt oss og har hatt flere samtaler med forskjellige personer.

Vårt hovedfokus på det vi vil gjøre av tjeneste nå fremover, vil bli på å starte husmenigheter og husfellesskap.
Vi vil gjøre dette sammen med et lokalt ektepar.
Mer informasjon vil komme etterhvert.

Et spesielt gjensyn
Under nyttårshelgen traff jeg igjen datteren til en god shanvenn av meg, Pi Jing, som døde tragisk for 10 år siden nå i februar. 
Jeg hadde ikke sett henne på over 9 år, og hun er i dag rundt 13-14 år. Hun heter Lisa. Sist jeg så henne var hun på alder med min yngste datter Sarah (4). De to fikk også god kontakt under nyttårshelgen. (se bilde t.v.)

Jeg ble virkelig igjen mint om min gode venn Pi Jing når jeg så henne, og jeg skulle ønske han kunne ha sett døtrene sine. Jeg traff hans eldste datter også for noen måneder siden.
Pi Jing hadde et stort hjerte for sitt eget folk, shanfolket, og for sin familie. 
Lyser fred over hans minne!

Når ut til shanfolket gjennom sosiale medier
Vi har også vært aktive med å fortelle de gode nyhetene til shanfolket de siste månedene. Blant annet har vi startet opp både en webside og en Facebook side som vi har kalt: Good News for the Shan. Jeg gjorde en liten promotering på Facebook rettet mot Thailand og Myanmar, og vi fikk 6 000 likes og følgere på Facebook i løpet av en uke (6 837 per dags dato). Det er sannsynligvis ikke alle som er shan som følger den, men jeg tror mange er det.
Vi tok også opp en video og la den ut på Facebook (og YouTube) der Måkkham forklarte om hvorfor vi feirer jul, og vi fikk bra respons på den også (jeg promoterte den kun for 10 dollar)vi fikk: 103 likes, 4 kommentarer og det var 32 delinger, og den nådde ut til 35 520 personer.

Sosiale medier og media har et stort potensiale til å nå ut med evangeliet, spesielt inn imot Myanmar nå, der de fleste har fått seg mobil, og det er billig og bra 3/4G dekning der. Vi var i Myanmar i sommer, og jeg var overrasket over hvor raskt og bra dekningen det var.
Ikke helt på høyde med Norge og Thailand, men når man tenker på hvor dårlig det var for få år tilbake, så har det forandret seg fort. (se gjerne shan.btww.net)

Gi en gave til oss?

I misjonstjenesten vi gjør både her ute i Sør-Øst Asia og på nettet, er vi avhengig av at noen ønsker å gi oss økonomisk støtte.

Hvis du skulle ønske å støtte oss med noe, har vi blant annet følgende konkrete behov nå:
1. Visum utgifter for meg (må fornye det i løpet av tre måneder og alt i alt kommer det på rundt 5 000kr, noe må betales allerede denne måneden)
2. Vi ønsker å ta en tur til Myanmar i april (som er sommerferien her). For hele familien kommer det på over 7 000kr.
3. Ellers andre diverse utgifter.

Hvis du skulle ønske å gi en gave til oss personlig kan du  bruke dette kontonummer:  

9710 27 46787
Tore Johannessen, 
Grimerudvn 81, 2312 Ottestad

Se også denne siden!

Bønneemner

• Be for Thailand! De mistet sin konge for snart en måned siden, og han var en god konge som skapte fremgang, enhet og håp for landet.
  • Be for en stor innhøsting for shanfolket
  • Be for god helse! Jeg skal en tur til legen til tirsdagen i Chiang Mai for å sjekke ut en irritasjon i halsen jeg har hatt en stund. 
Be om at den skal forsvinne og at jeg ikke trenger å bruke mer tid å penger på dette!
  • Be for vår personlige økonomiske situasjon også og om flere som kan støtte oss fast. Vi har også en del større utgifter på nyåret.

Måkkhams vitnesbyrd

Gud velsigne deg!

Tore, Måkkham, Anna og Sarah

Visjonen bak denne siden

1. Oppmuntre deg til å vokse i kristenlivet og en dypere forståelse av hvem Gud er og hans kjærlighet!
2. Hjelpe deg til å stå imot vår fiende, djevelen, slik at du kan få oppleve å leve et seirende kristenliv! Jak 4:7
3. Inspirere deg til å undervise andre!
4. Utruste og inspirere deg slik at du kan gå ut og fortelle andre om de gode nyhetene!