Slide 4

Previous Next

Varmt, skolestart og snart i Norge

Opprettet tirsdag 16. juni 2015 00:00 Publisert Treff: 1416

Overordnet kategori: Nyhetsbrev fra Tore og Måkkham - Kategori: Nyhetsbrev 2015

Nyhetsbrev fra Tore, juni 2015

Mai måned her i Thailand har vært den varmeste jeg kan huske. 
Det har vært oppimot 37°C og høy luftfuktighet. Hørte det var en del kaldere i Norge i mai, og nå i juni. Dere kunne gjerne ha fått litt av varmen herfra. 
Nå har vi startet opp skolen igjen etter sommerferien her i Thailand, og tiden nærmer seg fort for min hjemme reise til Norge. 
Jeg var også nylig over grensen igjen og underviste litt og besøkte de jeg kjenner der.
Dette nyhetsbrevet vil handle litt om disse tingene, og noen historier fra misjonsfeltet og arbeidet (SOC). 

Du kan lese dette nyhetsbrevet ved å trykke på bildet under,
dette er et pdf dokument.

Du kan også lese teksten under.
(men jeg vil anbefale å se pdf. dokumentet.)

Trykk på denne linken eller på bilde, og nyhetsbrevet vil åpne seg i et nytt vindu
(eller vil bli lastet ned og åpnet i et pdf. program).

Du kan laste ned et pdf dokument og printe dette nyhetsbrevet ut her!
(for å laste ned høyre klikk musa og velg lager mål/lenke som)

Gud er trofast.
I mai måned hadde vi en del ekstra utgifter her i arbeidet (Shan Outreach Center i Fang) i forbindelse med oppstart av skolen vår. Vi trengte både et nytt tak på skolen, nye dekk til skolebilen, nye matter med mer.  
Vi fikk faktisk inn alt det vi trengte for dette. Noen av dere som leser dette gav noe, så takk så mye for det!
Vi fikk også inn en engangs-donasjon fra noen personer i en menighet fra Hong Kong, som hjalp oss en hel del.

Denne måneden har vi fremdeles litt utfordringer, blant annet manglet vi penger til leie av skolen, så hvis du skulle ønske det kan du gjerne hjelpe oss i dette. (Vi trenger ca 3 000 kr til denne måneden)

Du kan bruke dette kontonr. 
SHAN-ARBEIDET Kontor. 1638 19 72309

Skolestart
I begynnelsen av denne måneden startet vi opp skolen igjen, og vi har nå over 30 barn. Vi har en del nye elever, men også noen av de gamle. Det et ofte en del utskiftninger da noen barn kommer seg inn på thaiskoler, eller de flytter på seg.

Ny video fra arbeidet!

Se en helt ny video, som jeg vil bruke når jeg er i Norge her!
Denne liken: 
https://vimeo.com/130735529 eller se lengre ned på denne siden!

Noen historier som jeg hører om brutte familier.
I forrige nyhetsbrev nevnte jeg en familie som hadde mistet faren sin i en motorsykkelulykke, det var sannsynligvis alkohol også inne i bildet som førte til ulykken. Det går forresten bra med denne familien nå, de blir tatt godt hånd om av noen i en av husmenighetene våre.

Da vi starter opp skolen (i SOC sitt arbeid i Fang) hørte jeg også en annen historie. Det var to barn som nettopp hadde kommet over til Thailand sammen med moren sin, og de kom fordi de måtte gjemme seg for en voldelig far. Disse er ikke kristne, men de sa han var som besatt. 
De to barna hadde veldig triste ansikter når de kom, men de har lysnet opp litt nå.

Jeg møtte også en shankvinne som bor i en burmesisk menighet. Hun har to barn. Hennes tidligere ektemann stjal mobiler og måtte sone i fengsel for dette i et halvt år. Etter at han kom ut mistet han interessen for familien sin, og fullstendig forlot dem. Han fant også en ny kone. Da de ikke hadde hørt noe fra ham på over et år, trengte de noen til å forsørge barna, så løsningen, som ikke er så uvanlig i Myanmar/Burma, var at hun ble sendt av hennes mor (i slike situasjoner er det ofte foreldrene som bestemmer) over til Thailand for å tjene penger til å forsørge sine to barn på tre og seks år. Hennes mor tok da ansvar for barna som var igjen i Myanmar/Burma. Hun vet ikke når hun får treffe sine barn igjen. Selv om hun jobber i Thailand nå, tjener hun ikke mye, og får ikke sendt så mye per måned.

Historier som dette et ikke uvanlig, og mitt hjerte går ut til disse, spesielt til barna. Veldig mange vet godt hva avvisning og frykt er, men de vet lite om ekte og ubetinget kjærlighet.

Snart i Norge
Det føles litt rart å skulle være i Norge over lengre tid, men kanskje det som føles mest rart er å gi over ansvaret til noen andre, når jeg har vært med på å lede arbeidet i Fang nå i over ti år. Det er både en stor overgang for meg og for de jeg jobber med, men det vil gå bra!
Jeg vil i hovedsak ikke være så mye direkte involvert i arbeidet vårt i ett år, men har ingen planer om å slutte med å nå ut til shanfolket etter dette, tvert i mot!

Skrive undervisning
Mens jeg er i Norge i seks måneder skal jeg jobbe litt med å skrive undervisning.
Den vil handle om: Hvem er Gud? Hvem er du? Og hvem er de andre? Det handler om å få et rett bilde av Gud, at han er for oss, og et rett bilde av oss selv; se at vi er verdifulle, som igjen vil lede oss til mer effektivt nå ut til andre igjen. Vi trenger å se på andre slik Gud ser på dem!

Jeg var nylig over grensen igjen også, og underviste dette der på en bibelskole.
Jeg håper på å få oversatt dette etterhvert, og har også andre visjoner og drømmer om hvordan vi mer effektivt kan nå dette folket med Guds kjærlighet og helbredelse. Og dette gjelder faktisk ikke bare shanfolket heller, mitt hjerte er at nordmenn også skal virkelig få en åpenbaring om dette!!

Møter/seminar i Norge.
Jeg skal ha en del møter i Norge, og du kan se en listen over steder jeg vil besøke under! 

Jeg har fremdeles åpne uker, så jeg tar gjerne imot flere møte-innbydelser.  
(fra 2 juli kan du nå meg på 
tlf. 900 90 354) 
Jeg ser fremdeles på muligheten til å ha et eller flere seminarer også. Hvis du har lyst til å hjelpe meg til å sette opp ett, ta gjerne kontakt med meg. 
Budskapet som ligger meg på hjerte er: Hvem er Gud?(han er for deg), Hvem er du? (du er verdifull) Og hvem er de?

Her er den foreløpige reise-listen min:
Betania Kristiansand (DFEF) - Søndag 23. august, kl.17:00
Evangeliehuset Stavanger (DFEF) - Bibeltime torsdag 27. august, kl.19:00
Evangeliehuset Stavanger (DFEF) - Søndag 30. august, kl.19:00
Mosterhavn (DFEF) fra 3. til 6. september (kommer tilbake med mer detaljer om tider her)
Oasen menighet Solvoll (DFEF) - Søndag 13. september kl.16:00
Jeg skal være i Volda pluss Ørstad og Hareid over to uker og tre helger i oktober, fra den 11. til den 25. Jeg kommer tilbake med mer konkret program her, men skal ha en Bibeltime på to ganger 45 minutter i Ørstad den 14 oktober Kl 19:00.
Mjøndalen (DFEF) - Søndag 1. november, kl.11:00
Knoffen (DFEF) Drammen - Søndag 1. november kl.17:00

Støtt gjerne!
Selv om jeg vil være litt i Norge så trenger jeg fremdeles støtte, så hvis du skulle ønske det, så kan du gjerne hjelpe meg(og hvis du støtter meg regelmessig, fortsett gjerne med det)! Jeg har også en del utgifter denne måneden i forbindelse med at jeg drar, som fem måneders husleie for huset jeg leier her i Thailand etc. (Trenger fra 5-6 000 kr. ekstra denne måneden)

Hvis du skulle ønske å gi en gave til Shan arbeidet, kan du bruke dette kontonr:
Shan Arbeidet 1638 19 72309
Se også denne siden: http://www.shanoc.com/hjelpe.html

Ny presentasjonsvideo

Mine nettsider

Jeg har også noen nettsider som jeg driver, og jeg opplever stadig at den er til god hjelp for mange. Nettbibelskolen som jeg startet i 2009 teller i dag over 700 påmeldte og det er i gjennomsnitt 200 personer innom hver dag på sidene mine www.bibelundervisning.com, og mellom 100 til 200 personer lytter på mine ukentlige podcaster.

Støtte meg personlig

Hvis du skulle ønske å gi en gave til meg personlig som en støttet til det jobber med i Thailand og på nettet (www.nettbibelskolen.com og www.bibelundervisning.com ).

Du kan  bruke dette kontonr: 9710 27 46787

Du kan også gå til denne side!

Våre nettsider (Shan Outreach Center)

Ta deg gjerne en titt på nettsidene til tjenesten vår! Der kan du se videoer, lese våre nyhetsbrev, lese informasjon om shanfolket, finne ut hvordan du kan støtte arbeidet m.m.

Se flere av mine nye bilder fra arbeidet på følgende sider.

På Facebook

Shan arbeidets Facebook side.

Gud velsigne deg!

Tore Johannessen

Visjonen bak denne siden

1. Oppmuntre deg til å vokse i kristenlivet og en dypere forståelse av hvem Gud er og hans kjærlighet!
2. Hjelpe deg til å stå imot vår fiende, djevelen, slik at du kan få oppleve å leve et seirende kristenliv! Jak 4:7
3. Inspirere deg til å undervise andre!
4. Utruste og inspirere deg slik at du kan gå ut og fortelle andre om de gode nyhetene!